четверг, 4 июня 2020 г.

    Як зберегти контакт з дитиною, допомагаючи їй в навчанні в період карантину?
Весь світ опинився в непростій ситуації. Багато різної інформації може провокувати людину до внутрішнього напруження і паніки. Від цього страждає наша імунна система, наш тривожний стан передається дітям.
У кожного з нас є свій домінуючий фактор (або стресор), який викликає найбільше напруження:
- для когось - це страх заразитися та захворіти;
- для когось - це розлука з близькими;
- для когось - це зміна звичного ритму життя та інше.
     Як психолог, я бачу ще два стресори, які стосуються родин з дітьми шкільного віку.
Перша задача полягає в тому, що багато родин потрапили в незвичну для себе інтенсивність, з якою вони вимушені проводити майже 24 години разом зі своїми дітьми. З одного боку, це чудова можливість зблизитися, пізнати одне одного та отримати заряд любові та піклування, а з іншого - це може втомити та призвести до сварок та конфліктів.
Друга задача може полягати в тому, що багато хто з Вас на час карантину опинився в ролі репетиторів для своєї дитини. Для збереження гармонійних сімейних стосунків – це не є нормою, адже роль ТАТА та МАМИ значно відрізняються від ролі ВЧИТЕЛЯ.
• ПЕРЕВІРЯЙТЕ завдання дитини, як батьки, а не як вчителі!
Наприклад, Ви продиктували дитині диктант з української мови. Вчителі рахують кількість помилок і ставлять оцінку. Батьки ж рахують кількість правильно написаних слів і радіють кожного разу, коли їх стає більше!
• Дуже важливо допомогти дітям зберегти мотивацію, використовуючи зворотній зв'язок. Правильно поєднувати схвалення з конструктивною критикою. Ефективним є метод "Сендвіча". Розпочніть з доброго, потім вкажіть, що можна покращити, зосередившись на головному. Будьте конкретними: нікому не цікаво вислуховувати довгий список недоліків. В кінці знову потрібно поговорити про хороше, щоб завершити розмову на позитивній, оптимістичній ноті.
"Сендвіч" зворотнього зв'язку. Навіть якщо робота потребує багато виправлень, батькам слід похвалити дитину за сумлінність та виконання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий